tirsdag 25. mars 2008

Ting #14: Personlige forsider

Jeg har vært inne på Igoogle og opprettet min egen "personige forside". Har lagt til noen lokale nyhetssider på startsiden og opprettet en egen lokalhistorieside med feeder fra Brukerforum på Digitalarkivet. Jeg ser at med litt innsats kan dette bli en virkelig personlig side, som det kan være nyttig å ha som startside. Det jeg savner, er at flere nettsteder hadde vært tilgjengelig som feeder - med det kommer vel antagelig etter hvert. Savnet også en mulighet til å legge inn linker til de sidene jeg bruker aller oftest, men fant ut at det kunne gjøres i notatboka. Her er det sikkert mange andre muligheter også, så dette må det jobbes mer med etter hvert. Men noen egentlig "startside" blir det vel ikke, i og med at det krever pålogging. Forsøk på å opprette den som startside ble i hvert fall blokkert av et "IE-skjold", men det viste seg at det gikk an å låse det opp, slik at jeg fikk lagt inn Igoogle som startside. En ting som er litt synd, er at linkene åpnes i samme vindu, slik at en enten må starte nettleseren på nytt eller navigere vekk fra de sidene en har åpnet for å komme tilbake til startsiden. Men likevel: Her er det mange interessante muligheter.

Ingen kommentarer: