torsdag 14. februar 2008

Ting #6: Vennesteder

Har fullført den sjette tingen i løpet av kvelden, etter at kveldsvakta på Vestfossen bibliotek. Det gikk ganske greit å opprette en profil på Facebook, laste opp et bilde av meg selv og ett biblioteksrelatert bilde som jeg hadde på harddisken. I morgen kommer det kanskje en video i tillegg! Deretter meldte jeg meg inn i 23-ting-gruppa. Dessuten testet jeg "add friend", "poke" og "send message".


Search-funksjonen
Brukte search-funksjonen og fant mange gamle venner og bekjente. Men det virker ikke som denne søkefunksjonen fungerer særlig bra. Fant mange på diverse vennelister som jeg ikke fikk treff på ved å søke på navnet. Når jeg søkte på et navn, fikk jeg treff på ett tidspunkt på kvelden, men ikke på et annet. Det virker litt merkelig...


Facebook og lokalhistorie
Umiddelbart er vel heller ikke Facebook det som er mest relevant for lokalhistorie. Men det får vi komme tilbake til. Ved anledning skal jeg i hvert fall skrive en liten artikkel om en lokal, papirbasert variant av Facebook som var populær for rundt hundre år siden. I løpet av helgen får jeg ta for meg den sjuende tingen, Wiki, som nok er det emnet jeg har størst forventninger til på forhånd.

Ingen kommentarer: