mandag 11. februar 2008

Fortsetter med RSS-feed

Kobling fra abonnementer til blogg
Fant etter hvert ut hvordan jeg fikk et enkelt innlegg inn på bloggen min - det var bare å klikke på "Share" når jeg hadde innlegget oppe i "Expanded view" på "Reader"-siden.
Neste utfordring var å få lagt inn en feed, slik Geirr demonstrerte for oss i Drammen. Først var det problematisk å få opp riktig side når jeg klikket på "legg til et sideelement", men det rettet seg etter at jeg hadde trykket "refresh"-knappen noen ganger. Klikket på "legg til i bloggen" under innmatingsfil, limte inn webadressen og klikket deretter på "fortsett". Da kom meldingen"Henter innmatingsfil..." - og den ble stående i ca. 20 minutter, men ingenting var lagt til. Prøvde tre ganger med tre forskjellige feeder, men det samme gjentok seg. Så la jeg inn en logo isteden, og det fungerte i hvert fall.
Må ha misforstått et eller annet her. Kanskje Geirr tilbyr seg å hjelpe, hvis han leser dette...

Ingen kommentarer: