tirsdag 1. april 2008

Ting #21: Web 2.0 Awards

Prøvde å gå inn på
http://www.seomoz.org/web2.0/short

men fikk feilmeldingen:

Network Error (tcp_error)
A communication error occurred: "Operation timed out"
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.
For assistance, contact your network support team.

Så jeg får prøve igjen en annen gang, eventuelt fra en annen maskin.


Remember the milk
idg.no kom jeg imidlertid inn og leste mye interessant. Mye av det er ting vi har vært igjennom på kurset, men i tillegg fant jeg "Remember the milk", et huskeliste-program. Så interessant ut i begynnelsen, men ble egentlig ikke så veldig imponert. Også her var det "problemer med å koble til tjeneren" o.s.v. Ei oppgave jeg prøvde å laste inn ved å sende e-post dukket heller ikke opp. Mulig dette skyldes linjene til Vestfossen Bibliotek, men så lenge det er her jeg jobber mye av tiden, er det lite interessant å bruke tjenester som ikke fungerer her.
Fant ut at et godt alternativ var å opprette en blogg, der jeg kopierer inn arbeidsoppgaver fra Outlook. Taggene gjør det lett å finne fram, og jeg har tilgang til det via internett når jeg er hjemme. Oppdateringer jeg gjør når jeg ikke er på biblioteket kan legges inn som kommentarer i bloggen og kopieres over i Outlook når jeg er på jobben. Tror det kan være et enkelt og greit "hjemmesnekret" alternativ til f.eks. "Remember the milk".

Ingen kommentarer: